Mellandagarna

Idag är planen att ta en del utav pojkligan till ridhuset, T för att skutte lite och P för att springa av sig lite energi. Igår fick T och R klättra ordentligt, sen lite galopp på banan, det lilla som gick. P fick samma sak, men med lite mer travjobb. Gjorde serpentinbågar över vägen genom att bara trycka ner sittbenet åt de håll jag vill åt - häfigt! Kändes att jag är mer bekväm nersuttet i sadel nu när jag ridit så mycket barbacka, och P lyssnar mer på min sits dessutom. R får åka till ridhuset någon annan dag, imorgon t e x, sen är planen att de båda grabbarna ska få jobba utan ryttare under helgen, tömköra och pessoalonge i princip!

Ps pannlugg är förövrigt på tillbaka växten. Den blev alldeles mjällig och tunnades ut när han stod, men nu är den på väg igen! I sommras var den helt fantastiskt stor! Ni ska få lite bilder som visar pannluggens utveckling genom åren här någon dag!

Under tiden får ni nöja er med en bild från i våras, schysst att jag och P har samma svansföring vid fototillfället!


Kommentarer
Postat av: julide

fin blogg :)

2010-12-29 @ 22:40:50
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0