Första snöridningen

Idag red jag ut på T i parken, massa med mysig perfekt snö att rida i. Först travade och galopperade runt lite, sen jobbade jag honom lite på "banan", dvs gräsytan som nu var täckt med 2 dm lössnö - perfekt! Jobbade lite i förvänd galopp runt dammen vilket han gjorde mycket bra och balanserat (dammen har en stig runt sig så det ca en 20 m volt) och sen i trav på "banan" mycket på volter där han fick gå utåtställd och lossa innerbogen och hitta balansen och bära sig själv. När han slappande av så raktställde jag för att sen försiktigt ställa innåt så han söker sig framåt nedåt och sträcker ut hela överlinjen. Gick riktigt bra och han kom loss fint i slutet. Jobbade inte så länge dock eftersom det var första snöpasset för dom och vill inte överanstränga något. Men han hade lättare att slappna av i vänstervarv först, men å andra sidan tyckte jag nog han jobbar på bättre när han väl slappnat av i högervarvet.

Ska ut med T och hans ägare om 45 min, tar nog R då han behöver komma ut lite ;) Sen om jag hinner får P tömköras. Han går ju med G nu, bara de två, så då kan jag inte ta någon av dom särskilt långt från stallplanen eftersom den andra blir mäkta upprörd då.

Kommentarer
Postat av: tilda

fin design! :D

2010-12-04 @ 22:12:34
URL: http://matildamelkerssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0