Fina hästar och spontana gubbar!

Dagens premiärtur på Ps rygg gick riktigt bra, skrittade ut ca 45 min. Blev vägen först, sen via Viby och skogen hem. Nog var han på tårna allt, men höll sig i skinnet. Tog en kortis travbit på vägen hem och då kände jag hur de spratt i de små gula lurviga benen, men de höll sig på backen iaf, om än ngt springiga. Men att börja spontantrava genom en snögran var uppenbarligen inte ngt han kunde motstå, tyvärr... Såg ut som en redig snögubbe när vi kom ut därifrån.
För övrigt fick vi lite sällskap på vår tur. Precis när jag kom ut på stora vägen mötte vi en äldra man på promenad, varpå vi skulle åt samma håll (tills jag skulle in i skogen), så vi gjorde sällskap och hade en trevlig pratstund där, haha!

Red även T för Anna, och hon tyckte att han såg mkt starkare ut än för 2 veckor sen! Härligt! Jobbade med att hitta den lugna gungiga takten igen, vilket gick mkt lättare och snabbare nu när jag vet hur jag ska tänka och göra (vilket var en en bråkdel av sist) och sen gjorde vi mkt tempoväxlingar där jag kunde ställa högre krav på samling än tidigare. Även trycket ut ur ökningarna är mkt bättre, även fast han blir lite lång fortfarande och inte riktigt orkar vara explosiv. Men det kommer ju! Gjorde även lite öppnor, vilket funkade bra i vänster varv, men mkt svårare i höger. Imorgon kommer Mona och ska kolla på dom, får se om hon hittar ngt. Men hans böjda skolor är iaf mkt MKT bättre - undrar om det inte är tömkörningen som börjar ge resultat?!
Anna var iaf mkt nöjd med honom och tyckte han jobbade på riktigt bra! Hoppas att allt håller i sig nu, så vi kan ut och göra de där 130-klasserna nästa år som vi kvalade till i år!

R fick gå ner i parken med hans ägare, tror det gick bra :)

Imorgon får jag se vad R får göra, hinner han med massage får de vara bra så, jag börjar på 11 så det blir tajt där på morgonen...

Kommentarer
Postat av: Tove

Jätte fin blogg och riktigt fina bilder :D

Allt bra?

2010-12-08 @ 09:01:42
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: amelie

Vill du vara med och tävla om att din bild kanbli veckans "roligaste" bild?



kolla då in här å anmäl dej redan idag!:D



http://ameliielindqvist.blogg.se/?tmp=08132400

2010-12-08 @ 14:59:03
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Tove

SV: Jodå, det är väl ungefär samma här. Mycket i skolan så är ganska trött :p

2010-12-09 @ 19:21:24
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0