Anna träning

Idag var det dressyrträning för Anna, denna gång på Bodarna, och i deras nya fina ridhus! Riktigt fint, med kandelabrar på kortsidorna (hästätande sådana om man frågar R).

Med tanke på att R vilat en del senaste tiden, och jag inte ridit så mkt pga sadeln så tog vi det lite lugnt, men med mkt mjukgörande basics. Flytta bogaran för innerskänkel längs kortsidorna - kortade av långsidorna så jag fick plats, och sen rida motställd på långsidorna och lossa innersidan.
Gjorde även "Rutar Ess" övningen, dvs man rider som ett ruter ess och i varje spets kan man göra antingen framdelsvändning eller bakdelsvändningstanke. Vi gjorde båda, rätt och motställd och i skritt samt galopp. Fick vara noga med att samla upp i spetsen och svängen, samt rida på på den raka delen av ess:et. Svårt, men fick till det til slut, var länge sedan jag gjorde den övningen.
Red även små volter, 8-10 (12 hehe) m från långsidan och varje gång jag kom ut på långsidan så gjorde jag halvhalter, och sedan fram i traven ordentligt in på volt igen, halvhalt, fram i traven på volt osv. Förflyttade mig längs med långsidan såklart så volterna kom inte på samma ställe. Men detta gjorde att R gick fram fint på volterna i slutet!

Hoppas få tag på Jimmy snart så vi kan kolla hans sadel, ska pröva Ps så länge för den han har nu har börjat trycka på manken... inte bra.

Nä, imorgon är det mycket, ska rycka in lite på kvällen och jobba (sjukdomsfall) och innan dess handla lite julklappar, möte pojkvän, hämta pappsen, rida hästarna och en hel del mer! Ska försöka ta ett kort på Ps rumpa så man ser färgskillnaden på honom. Har klippt hela honom, förutom den obligatoriska triangeln vid svansroten. Brukar spara på ryggen, men han hade fått skorv där så tog där med.

Här ser man lite färgskillnad på halsen och nosryggen. Han blir som musblack på kroppen när man klipper honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0