Tisdag

I söndags så red en liten tjej i stallet, eller lite och liten - hon är 13, P vilket gick riktigt bra faktiskt!! hon travade runt på honom riktigt fint, även lite galopp men där hade hon lite svårt att följa med (van vid Bponny), travade lite bommar samt gjorde avbrott och igångsättningar. P såg riktigt pigg ut!

Igår så red jag ut med Rs och Ts ägare, Ts ägare red på P och jag lånade G! Det var riktigt roligt att rida henne igen, var säkert över månaden sist! Hade novabett + gramantygel. Först red vi ut en sväng i skogen och klättra lite, sen red vi på banan som var bra nu efter allt regn. G kändes fin, och gjorde faktiskt bättre vänsterbyten högerbyten, hon var snabbare åt höger än vad hon brukar och långsammare åt vänster. Sen ställde jag fram ett litet block så R och P hoppade över, så jag prövade även med G - hon har säkert inte hoppat på 1 år, men det kändes riktigt bra. Var iofs "bara" 50 cm, men hon var, för att vara G, lugn och fin :) Roligt!!

Har inte riktigt bestämmt vad hästarna ska få göra idag, P skulle behöva iväg och markarbeta lite, vill gärna travhoppa honom! R ska ridas ut iaf, antingen grusvägen eller parken beroende på vart underlaget är bäst.

Ts ägare tyckte P var mycket välriden, lydig och mkt lättare att rida än vad han ser ut! Tack! Alltid roligt att få berömm för sin egen häst som var han format som man vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0