Tisdag

Igår tömkörde jag P på banan, eftersom han har en lös sko och hoven är lite trasig vill jag inte sitta på honom. Han fick jobba med snabba bakben i långsam trav, sen in på volter med längre steg, samt över travbommar (tömkörde som på en 8a, men bommarna i mitten) och han var jätte duktig och jobba på superbra med ryggen! Prövade även och sen om han förstod att rygga på kommando. Det var jättelätt. Bara att ha kontakt med tömmarna och sen började jag backa, då gjorde han det med! Gjorde bara några steg, men han blev väldigt fin efter det. Dock blev han nog väldigt trött i ryggen, eftersom när vi galopperade över bommarna var det ingen spänst kvar, men han var fin ändå!

R fick ut och klättre, sen red jag en kortis på banan. Skulle ridit honom för Anna idag, men träningen var inställd. Så R får nog åka till brantshammar, och P får vila. Han är inte helt nöjd med sin lösa sko tror jag. Men han ska få lite egen-massage istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0