Tävling Pommac, Team Aspvik

Var iväg till Aspvik i söndags och red en 110 och 115 i söndags. 110 var total katastrof, missade helt mina rutiner, fick ett stopp på 2an och höll sen på att rida fel väg (hinder nr 3 igen iställer för nr 7 som stod strax till vänster), men kom på mig i sista stund och P hoppade men rev - där ställde han upp (det gjorde han inte på nr 2). Men jag fick bara en lång galopp och ingen stuns i den. Efter stoppet fick jag lite rubbad rytm och därför tror jag att misstaget sen hände. Men jag skakade av mig allt till nästa klass, gick och isolerade mig lite från alla andra, var mest själv med P i transporten.
I 115 hade jag en helt annan galopp, mer samlad och stunsig - som han gillar! Red lugnare och mer metodisk, och därför gick det bättre! Han kändes riktigt fin, knappt att han tar i :) Kändes skönt oxå eftersom det var första gången i år han går två klasser på samma dag, att han orkar det

Har bara film från 115:

Ha, ser att det jag känner inte syns. Kände att jag fick superkorta steg mot sista i omhoppningen, men så ser det ju inte alls ut! Bra att veta!

Dagens bra:
Att jag lyckades koppla bort den första misslyckade klassen och fokusera om helt till nästa.

Dagens mindre bra: Att jag läte småsaker störa min koncentration, Brukar annars kunna koppla bort det men bled för stressad idag av ngn anledning.

Dagens att tänka på: Att inte släppa på mina rutiner alltför mycket. Man ska kunna vara flexibel men ändå hålla på dom, det måste jag öva på! Ska dessutom få ihop galoppen mer på honom och inte rida honom så "lång" utan mer stora språng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0