SM på Ryttarstadion!

I onsdags hann jag inte rida efter jobbet, blev nästan direkt till Arlanda och hämta pojkvän som är hemme en kortis innan sista rundan i Jokkmokk.

I torsdas red jag R och P på banan. R fick promenad, skritt i skog, och sen red jag fram i trav och galopp på grusvägen mot stallet, där han fick välja hans uppvärmningstakt, tempo och form. har upptäckt att så trivs han bra, och blir mer avslappand i ridpassen sen. Sen red jag på banan, mkt motställ och svänga rak för ytterhjälperna. Red även över ett litet block som stod på medellinjen på diagonalerna som jag red över i olika invinklar. R kändes pigg och fin! P gjorde jag samma sak på i princip, lite mer fokus på att han skulle lyssna på mina hjälper alert och släppa handen lite - han har nog latat till sig lite de senaste dagarna. P var lite mkt i handen, lite framtung i formen, så han fick jobba mkt "upp, fram med huvudet" och sedan även där utåtställd och även rumpa ut i galoppen för att han skulle lossa i bogarna, vilket hjälpte och i slutet kom han i bättre frammeform och slappnade av.

Idag red jag, mor och Rs ägare ut. Vi red i parken där P och R fick gå konditionsträning, ca 3 min galopp, 2,3 min vila blev det och P kändes riktigt fin, om han var i bettet igår så tog det ett tag innan jag fick stöd på det idag, men red på som vanligt, och när han kommit fram så tog han normalstöd igen. Kändes lydig och fin, fin runt skänklarna och lyssande på hjälperna :)

Imorgon ska jag försöka få mor att longera dom med pessoalongen, slutar nog jobba lite senare än vanligt och ska befinna mig på mojito & lamm-kväll i Uppsala kl 19 - sen blir det SM inne på Ryttis på söndagen med Ts ägare och hennes kompis! Skoj, måste ju passa på när det är nära!! Någon mer som ska dit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0