Rozz i Norrtälje 095 + 100

Idag var alltså D dagen, den första riktiga tävlinge för mig och R, 95cm och 1m i två faser vardera. Såg till att leda honom ordentligt innan, eftersom han inte han gå ut och jag inte kunde longera ngn stans. Red fram ganska länge men i etapper till första klassen, först för att han skulle jogga igång i sin takt, sen lite mer jobb, byten, flytta för skänkeln lite. Han kändes fin! På framhoppningen likaså. Inne på banan visade jag honom de hinder jag ansåg hade karaktär, bla en liten låda med rengbågar på under ett hinder, en grind samt ett plank. Det verkar som om det funkar. Visst reagerade han i första klassen, men inte alls så mkt. Han var framme för skänkeln och lyssnade bra, hade flyt och galopp och var dubbelnollor i båda klasserna - och kan ni gissa vad?! VI VANN BÅDE 095 OCH 1M KLASSEN!!!!! Helt otroligt! Han var som en ål och vände på en 5öring i omhoppningarna. Inte jordens konkurenns, men ändå - vi VANN!

Här kommer filmer:

095:


och 1m:



Dagens Bra: Att jag kände ett bra flyt inne på banan och att han var så pass framme att han inte vart tittig på hinder.

Dagens mindre bra: Det var inte de mest tittigaste hindrena, så ngt riktigt test blev det inte. Finns å andra sidan alltid saker att förbättra, min sits, galoppen, vägarna, lugnet osv.

Dagens att tänka på: Att ha honom så pass framme för skänkel på nästa tävling oxå (då det nog är mer titthinder) och hålla galoppen! Tänka på att man får misslyckas. Att ha honom framför mig med bra galopp och mjukhand. Då går det!

Kan inte ha fått en bättre start. Tror inte det är sant. Nästa tävling, nya tag! Hårdare konkurens, mer hinder med karaktär. Nya tag, och ta INGET för givet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0