Pepp-tips

Jag har ett pepp-tips till alla er, som jag, nervösa tävlingsryttare där ute!

Jag har en underbar far som filmar alla mina starter, en del träningar osv. Mitt tips till er är:

Ta och titta på de bra rundorna där NI kände er SÄKRA, I RYTM och hade ett BRA FLYT (oavsett resultat!). Titta igenom ALLA dessa rundor (om det är samma, titta igen och igen, igen igen) och återskapa känslar för varje hinder, galoppsprång, tempo, takt, känsla - hur reagerade jag i det här läget? Hur rättade jag till det här?

Detta har hjälpt mig otroligt mycket den här säsongen då jag ridit och tävlar fler hästar än förrut, och för att återskapa rätt känsla för rätt häst har jag tittat om och om igen på filmerna för varje häst. Just nu sitter P och Rs filmer heta.  Men jag känner verkligen hur det fungerar, och det har hjälpt mig i alla situationer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0