P tors + fre

I torsdags var rakan bredvid golfbanan bra, så då red jag där med P. Vi övade lite som vi gjorde för Anna i tisdags, fattningar och avsaktningar till/från galopp/trav med förvänd sluta tanke, samt även fattningar från skritt där han då ska gå i tex högersluta när han fattar vänster galopp (utan att vänster skänkel är tillbakadragen, så det blir inte en "perfekt" sluta). Pigg som en mört var han!

I fredags så gjorde vi runt-skänkel jobb eftersom det vart mycket rakt fram i torsdags. Runt skänklarna, ställd åt olika håll på volter, förvänd galopp med varierad ställning, rumpan åt olika håll på volter, samt att när vi gjorde byten så ska jag sitta "stilla" och bara röra fötterna - då skruvar han inte i byten utan byter mer rakt! Nu prövade jag inte att göra fler byten på rad som vi gjorde i tisdags, men 1 byte då funkar det fint iaf :) Han låg lite på så jag gjorde en övning där jag föreställde mig att jag red som på en lite serpentin mellan kvartslinjerna, och gjorde ett byte mellan bågarna och sen en 10m volt i den galoppen, in på båge och nytt byte, 10m volt åt den galoppen osv. Och han fick gå i ganska långsam galopp, så att han inte pinnade iväg (det blåste i träden, vilket genererade en del skutt innan), och han blev riktigt fin utav det! Mkt lösgjord.

Idag får P vila, jag börjar jobba kl 11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0