Lösa skor och ny frisyr

Var ut och konditionstränade med P igår, galopp i parken. Två varv, ca 3 min, och sen 3/4 varvs vila (1-2 min) gånger 3, han kändes lite fram och i bettet så jag värmde upp på gräsytan först, med mkt att han fick bära sig själv, så han fick gå med huvudet högt och käfta emot i början. Var lite tålamodskrävande, men när jag fick igång de långa baktassarna så slappnade han av framtill och sjönk ner i form.

Därför galopperade jag lite mer i långsammare tempo först för att han bara inte skulle springa iväg med huvudet ivägen, men sen när han lyssande så gick det bra. Han fick ju vila i lördags eftersom jag inte hann då. Men när jag hkom hem så hörde jag det jag misstänkt lääängs, en lös sko.. Suck! Men han får skos en dag tidigare, ringde hovis som ordnade det, så får vi se hur länge dojjan sitter kvar. Nu glappar hö fram ca 1 cm om man ruckar, så risken är att den ryker när han springer ner i hagen.

R fick vila idag.

P fick även ett bad efteråt, sen bestämde jag mig för att trimma manen, och tänkte inte riktigt på att de blir kortare när den torkar. Man kan säga att han kör "sportfrilla" nu, haha! Får se om den går att knoppa till helgen :/ Men den är fluffig iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0