Lördags

R red jag på banan. Först leddes han på vägen, ca 15 min, sen red jag även fram där i trav och galopp lite kravlöst, mest för att jogga igång.
Inne på banan hade jag lagt sedvärdheten med bommar på marken. vi började med att trava över "mitten" på allt, dvs över mittpunkten på korset. Det gick ganska bra ur högersväng, då gick han mitt över, men ur vänstersväng ville han gärna dra till vänster och liksom trava över dom som normala travbommar. Men när jag hade honom runt innerskänkel och rätade upp honom på yttersidan ordentligt innan så gick det bra. Gjorde sen samma sak i galopp där han fick "hoppa" över mitten och göra galoppombyte över, vilket gick så himla bra! Han gjorde luftiga språng över och böt rejält genom hela kroppen! Han blev riktigt lösgörd efter det!

Började sedan själva sedvärdeheten i trav i båda varven, vilket gick bra. I galopp såg jag till att han fick göra 1 varv bra i samlad rytmisk galopp (inte den studsiga saken han kan få), och när han hade gjort det var det bra! Han gjorde det ganska så fort i båda varven vilket kändes bra - och han kändes inte trött! Så nu märks det att han verkligen orkar mer, härligt!

P fick en 20 min skritt tur på asfalt i spöregn, så jag slapp duscha honom iaf (och mig med....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0