Foderponny sökes

till en 13 årig ambitiös hästtjej för minst 1 år och gärna längre om det fungerar. En läromästare på 13-18 år, Dponny (alt stor C) och helst valack till vardagsridning, lättare hoppning/dressyr och ev tävling (på lätt nivå).
Ponnyn i fråga måste vara snäll i all hantering och ridning, så som sko, klippa, lasta, veterinär, rida ut på själv/i grupp, trafikvan etc. Då flickan i fråga inte har hästvana föräldrar har jag lovat att hjälpa till med sökande och annat. Även andra erfarna och kunniga vuxna/ridledare/tränare finns alltid på gården eller strax intill, så stöd finns!
Flickan rider mjukt och är väldigt lyhörd på hästarna, väldigt mån om deras välfärd och gör allt för hästen. Hon är tålmodig och noggrann.
Ponnyn garanteras ett mycket bra hem strax utanför Sigtuna, med stor box och mycket utevistelse i stora hagar med kompisar. Bra ridterräng finns runt hörnet. Det ska helst inte vara en het/stark/springig ponny, sk "speedponny", utan en med lite coolare temperament.

Låter det som om Du har en ponny för henne? Kontakta då gärna mig genom att lämna en kommentar med Din mailadress så hör jag av mig till Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0