Visste ni att...

... jag faktiskt började rida islandshäst?! Började där när jag var ca 5 år, och höll väl på tills jag var 8,9 någonting. Min mor red med mig då, och vi var faktiskt inne på att köpa varsin islänning till oss! Men vid 7,8 började jag rida "vanliga" ponnyer/hästar samtidigt på ridskola och vid 9 var jag tvungen att välja...

Men min absolut favorit-islänning var en perfekt brunt sto med yvig svart man som hette Jörp! Det betyder tydligen Filur på isländska, och det var hon minsann! Det fanns inte en knut hon inte kunde få upp, eller en dörr hon inte kunde öppne ;) Kommer ihåg att hon som hade ridskolan skickade ett kort på henne till mig efter jag slutat och hon blivit såld till avelssto (det var tydligen fin stam bakom) när hon ligger och sover i hagen! Ska se om jag hitter det och scanna in det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0