Tävling Djursholm 1m

Tävlingen gick kanon, red ganska lugnt och behärskat tyckte jag, kunde ha brassat på mer, men kände lite mer för en "säker runda" eftersom det var min första tävling på ett tag och Trulles första för året. Men det gick bra, vi var dubbelnolla och plac 11a i klassen så jag är nöjd :) Hade nog, ärligt talat, varit missnöjd om vi inte kammat hem en rosett i den klassen - för det ska vi göra på den nivån Trulle och jag. Nästa tävling för vår den blir Hufvudstad den 8 maj, då är det 110 utomhus som gäller. Kommer lägga upp en film från tävlingen så snart jag fått upp den på youtube!

Men han var lite fjompig Trullemannen, enda gångerna han inte gnäggade var när han stod i lastbilen och när vi red banan - annars skrek han hela tiden typ ;P Och vrålspänd i början, tog ett tag innan vi kunde börja trava normalt och inte som om vi gick på glödande kol.. Men sen var han fin! Gjorde 2 rena (!!!!) byten dessutom :D Nästa framridning ska jag sätta mer tryck i honom, och likadant på banan - testa gränserna lite mer och galoppera i friskare tempo (om underlaget tillåter) så att han kommer fram lite mer, vi måste få ett högra grundtempo helt enkelt. Ska nog försöka rida lätt lite mer i galoppen i svängarna så att jag inte bromsar honom eftersom han är så pass känslig för sitsen.

P red jag lite på banan hemma, gjorde mkt övergångar, avsaktningar och igångsättnignar eftersom han var så pass pigg så att han skulle lyssna, vilket gick ganska så bra. Men det är nog snart dags för en dressyrträning tror jag... På bra underlag helst :/ Men man kan inte få allt ;)

Har dessutom fått peniciliin för halsflussen, så nu mår jag prima igen, det går ganska så fort så snart man fått i sig medicinen, kände migg piggare redan i lördags kväll :)

Idag får P vila, jag har massa skolsaker som måste ordnas, och sedan ska jag bort kl 4 - Påskmiddag hos chefen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0