Rolf Byström träning 1/4

Okej, bara för att klaga lite så har jag nog fått halsfluss :( över 39 i feber igen och kan knappt svälja...

Men ska lägga in träningen så att jag inte glömmer det! Här kommer skissen:


När vi red fram hade Roffe ställt två block på vä långsida med 16 m mellan där vi varierade 4 och 5 språng. mellan travbommen och krysset vid 1an låg det travbommar på en volt, sedan red vi sidvärts längs hö långsida samt förvänd galopp på volten längst ner - i båda varven.

Sedan hoppade vi fram på trav-krysset (oxern borttagen) och 6 språng till 2an. oxer lades till efter hand och då var det 4 språng till 2an. Efter det hoppade vi 3,4,5,6 - där jag fick träna dels på att han en bättre grundgalopp (för mkt finridning) och få runt honom i högersidan i svängen så att han såg hindret, vilket funkade tokbra tillslut! Linjen 5-6 var lite svårare eftersom han (med mig) gärna landar i hö galopp och inte byter så bra, men vi fick till avståndet bra ändå trots lite fulridninge. Sedan hoppade vi 8-9a&9b för att träna på linjen. Man fick ta sikte till a-hindret tidigt och hålla en bra galopp för att få 4 jämna lite framåt dit - men det gick riktigt bra! Jag själv ahr lite svårt för kombinationer med 2 språng, men tyckte det gick hyffsat! Banan hoppade vi på kanske 110.

Fick faktiskt beröm av Roffe för Trulles fina förvända galopp!! :D "Det tyder på en välbalanserad häst", jo jag tackar jag! Men han hoppade super och jag fick känna på det tempo som var rätt - och då var det inga probs att komma nära eller långt! Jag måste tänka mkt på mitt överliv bara så att han inte river pga det :/

Får väl se om jag kan tävla på sön.... Hoppas det :/ Men den där jävla vårdguiden kan ju ta sig ngn stans.... Ska ringa efter 18 igen och se om jag får ngn tid, för det blir bara värre och värre....

Kommentarer
Postat av: Mina

Fin blogg :D

2010-04-02 @ 19:56:51
URL: http://femgangare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0