Roffeträning 22 april


Roffeträningen då. Red fram "som vanligt", dvs bommar på ena långsidan, varierade 4,5 språng och sedan skänkelvikning på andra långsidan in till medellinjen och tillbaka till långsidan, på ena volten stod ett galoppblock och på andra upphöjda travbommar. Vi började hoppa fram på 28m linjen, travhopp in på räcke först, sakta av på rakt spår efteråt, räcket blev sen en oxer fortfarande i travhopp, men sen 8 spr till räcket. Efter det samma linje i galopp med då normala 7 spr. Efter det körde vi lite linjer med fokus på långa anridnigar för att träna inför utesäsongen, ni ser avstånden på skissen, kombinationen kunde hoppas åt båda håll så det var en parallell oxer:) banan red jag inte, för Trulle hade känts sådär dagarna innan så jag finslipade några linjer istället, så därför kommer jag inte ihåg hur den gick ;) Men när vi väl kom in i varandra jag och Trulle igen så hoppade han mkt fint!! riktiga kalassprång med fina öppna bakben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0