Regn, lera... polisen?

Idag så åkte vi ut och tog in hästarna, på stallplanen låg det 10 halmbalar inte dirket i ett hörn. Så dagens första blev att välta in dom i en tom box....

Mockade, tog in hästarna, såg till att mot, far och G kom iväg med gnäll-bilen (lastbilen, handbromsen ligger på..) till hovis. Mös min min plutt, borstade och lindade benen och red sedan ut. Hade tänkt galoppe bredvis golfbanan, men det var lite för hård så vi travade bara och red sedan till Venngarn och galoppade där.
Under tiden har det börjat regna lite, jippie, för varken jag eller P var klädda för våt nederbörd. Men det var inte så mkt. Men iaf, när vi red mot galoppvägen vid Venngarns parken så möter vi polisen. De hade väl ngn i bilen, men sakta och fint körde de allt :) Nästan i diket, hehe. Men jag gillar när de kör sakta förbi en. Alldeleds för många kör alldeles för fort!

Iaf, värmde upp lite i galopp 4 vändor (kanske 150-200 m varje raka), skrittade sedan lite och körde sedan 3 vändor galopp, en skritt, tre vändor galopp och sedan trav samt skrittade genom skogen hem. Någonstans under denna tid trampade han även av sig hö fram, förmodligen när han hoppade till för en stock som höll på att attackera ;) Tyckte han snubblade lite mkt hem, nu vet jag varför för så trött kunde han inte vara ;) Skogen var mer som en insjö, men P är inte så kinkig så han klaffsar glatt genom leran ( till skillnade från G som inte gillar att bli blöt och få lera på tassarna).

Imorgon ska han till hovis så det är ingen panik, men jag får rida efteråt, på kvällen eller ngt. Kanske tömkör, eller klättrar det beror på hur sent det blir, men man kan ju faktiskt rida ute till 8 nu! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0