Gårdskrattning och hovslagare

Gav hästarna morgonmat idag, och medan jag väntade på att de skulle käka upp passade jag på att mocka, fylla på vatten samt börja kratta på gården. Krattade bort massa spillt hö runt balarna, slägnde lite skräp samt samlade ihop all plast i samma hög så att de ska bli enklare att ta den till tippen. Bäst att göras innan alla äckilga ormar och getingar börjar boa i den :/ Det blidde några kärror iaf... Kanske skulle strukturera upp en ordentlig gård-städar-dag sedan när alla kan, så kan man grilla till lunch och ha kanske mys på kvällen (Jesper?)

Sedan bar det av till hovis, passande nog eftersom han tappade en sko igår lille plutten, vilket gick bra. Nu rök snowgripsen, och det blidde bara blindbroddar i - våren är här!

Han dessvärre inte rida honom, vart en massa åkande med att växla pengar, och fixa det sista innan resan. Åkte upp till Erik och han installerade ett program jag behöver på min dator, vilket behöver göras eftersom han åker tillbaka till Umeå på måndag... Kom hem för en stund sedan och har nu packat klart de mesta tror jag... småsaker som ska ner imorgon, typ neccesär och dyl... får tvätta håret imorgon, orkar inte göra det nu ;) har målat naglarna dock (i färgen "toulouse" från mavala för att få in lite fransk känsla). Det är ljusrosa förövrigt. Klarar mig inte utan målade naglar, de bara går sönder annars (+ döljer skiten från stallet, ergo - jag gillar mörka färger normalt). 

Har fått massa underbara bilder från Erik som han tog i somras på mig, P och G. Ska se om jag inte kan få in en bild här sedan, ska lägga in hans vattenlogga på dom först bara, annars får jag väl inte lägga ut dom :)

Iaf, imorgon drar jag till VIVA LA FRANCE i en vecka med skolan, geovetenskaplig fältkurs D tror jag det blidde som kurs, kommer hem sent nästa lördag och jobbar på söndagen, så vi hörs väl om en vecka!! Kanske skickar ngt mobilinlägg om jag kommer ihåg (så dyyyrt utomlands)

Adjö på ett tag!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej!

Bor du i Stockholm och gillar hästar?



Söndagen den 11 april kl. 11.00-14.00 har vi köp, sälj och bytesdag på Ekeby Säteri. Det blir som ett loppis och ni är varmt välkomna att komma dit och fynda!



Det kommer säljas allt ifrån hästsaker till kläder till inredning. Det passar helt enkelt till alla!



Vägbeskrivning till Ekeby Säteri



Från Stockholm

Åk väg 73 förbi Globen mot Nynäshamn.

Tag avfart mot Tungelsta och sväng höger.

Efter ca 2 km tag vänster mot Ekeby Säteri.



Från Nynäshamn

Åk väg 73 mot Stockholm.

Tag avfart mot Tungelsta och sväng vänster.

Efter ca 2 km tag vänster mot Ekeby Säteri.





Från Södertälje

Åk väg 225 mot Nynäshamn.

Vid Stora Uringe, tag av vänster mot Tungelsta.

I Tungelsta tag höger i T-korsningen framför stationshuset

Tag sedan vänster över järnvägen.

Håll sedan höger och passera Tungelsta Ridskola på höger sida.

Åk ca 3 km, tag sedan höger mot Ekeby Säteri.



2010-04-10 @ 21:56:16
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0