Äntligen hästar!!

Åh så jag har längtat efter att rida och mysa min med pålle!!!! Måh, så gosigt det var att pussa hans mule igen!!

Red ut mot Venngarn iaf, travade längs med golfbanan och sedan gick jag in och galopperade i parken. Det finns som en runda där, typ en kvadrat med 150 långa sidor, som jag red runt på i galopp. på ena sidan finns det en damm dessutom som man kan rida på en volt runt. Så jag gjorde 4a "kvadrater", dvs två åt varje håll och red en volt runt dammen - lite så att han fick springa av sig, för P var riktigt pigger men kändes ändå fin! Lydig var han iaf, vilket var riktigt skönt :D Mor hade longerat honom på sidepull 3 ggr så han har fått röra sig lite, han hade tydligen brallat ngn gång oxå ;)
Fick plats för Annette kl 17 på ons, så då ska vi skutta lite - har faktiskt anmält mig och P till vår första start nu dessutom! :D

Jag började rida G på banan, sedan fick Karin rida lite. Vi har lite annorlunda ridstil kan man säga, men efter ett tag gick det bättre. På G måste man anpassa sin ridning lite efter henne, spela lite på hennes regler ffa om man inte känner henne då hon är otroligt känslig för nya ryttare (därav har det inte varit ngn annan som ridit henne, det tog 2,3 år innan hon accepterade mor min). Men det gick bra mot slutet iaf :)

Just nu lider jag av världens ilandsproblem. Men mer om det kommer senare... Måste tänka lite, och göra en prioriteringsplan. Behöver fler timmar om dagen och i veckan, gärna en extra dag tack!

Imorgon blir det iaf upp till skolan för lite ArcGis och en sväng förbi Dr Barker och Proffesor Troll! Guld på dessa människor säger jag bara!! Guld Guld Guld! Utan dom hade vi inte varit hemma än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0