Torsdag

Det snöblaskade ute idag - inte okej
Det där jäkla ryss-testet funkade inte - inte okej

Det som var okej är mitt och Kajsas besökt på Utnarm mässan, fick lite ideer och blev lite peppad iaf, fast man blir alltid glad när man är med Kajsa :)

Dagens träning:
25 minuter på löpbandet
3x15 rygglyft med 5 kg vikt
3x15 i magmaskin á 25 kg
3x12 bensparkar 20 kg/ben
3x12 benböj á 45kg
3x15 triceps á 10 kg (i "dragvikterna")
3x15 bröst á 21 kg
3x15 "armpushes" i maskin á 5 kg (här är min svaga punkt!)
3x15 "roddlyft" med 21 kg stången.

Tror jag fick mitt första "gymragg" (för ensamma tjejer på en maskin är såååååå i behov av en stooor stark karl, NOT) idag. Kom fram en kille som ville dela maskin med mig, lite snällt så där som det alltid börjar - "behöver du hjälp"-nej tack, jag kan sätta mig själv. "säg till om det blir för tungt, så ska jag hjälpa till att pusha på" - nej tack, jag behöver inte köra extra tungt framför dig för att bevisa ngt. "Hur ofta tränar du?" - Ja, så ofta jag behöver och hinner.  Ja, osv - avslutas oftast med "när ska du träna nästa gång? Jaha, inte förrän då.. Men har du lust att ta en kaffe någon gång?" -Nej tack, jag klarar mig. Ska möta upp min pojkvän för lite rehab övningar nu. Vi ses.  Sen går man iväg till annan maskin.
Det är så typiskt. Och fascinerande. Men det som är roligt är att killen som jag delade med i benböjen var ganska biff och tog lika mkt som mig. Jag misstänker att han rehabade, men låtstas att vi var lika starka. Känns bättre.

P och G fick vila, det spöregnade. Ska försöka rida i ljuset imorgon, då kan de regna hur jävla mkt det vill - jag SKA ut och trava. Punkt jävla slut. Ska ut på Rozz sen med.

Nattdags.
Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0