Teddybjörn

Teddybjörnen (P) fick ett lätt pass idag (så lätt som det kan bli under en igångsättning), red lite på banan i trav och galopp bara... Prövade att rida honom på den raka jaktstången (utan kedja dock, hade ingen) då jag tyckt att han har blivit så låg i formen och lite "hängandes" ibland, men nu var han mkt mer framme med näsan och inte så djup samt högre med nacken, så det här får nog bli en körare några gånger i veckan (framför allt när vi är ute och galoppar!). Ska ta med en läder rem imorgon och ha istället för kedja, då han är väääldigt känsligt på sånt... Ska klippa odjuret imorgon med, han blir ju svettig av en skritt-tur!

G fick gå på pessoa longen, och hennes jaktstång med tungfrihet är nu satt på hennes fin träns, så att de bara ska användas vig hoppning! Det är utan tvekan det bästa hopp-bett jag har prövat på henne, så nu jäklar ska hon inte nöta ut det! Hade det med två tyglar i helgen, samt en kedja som är en läderplatta under hakan samt 2 ringar på vardera sida att fästa i krokarna - alltså ingen risk för kedjenyp eller skav! Me like.

Ska rida Trulls på lördag, klippa en häst då med.. Alexia blev riktigt snygg! Och duktig, med brems stod hon blick stilla, och vi testade lite finslip i slutet utan brems och det gick det med, hon ska nog lära sig den lilla damen :) men tålamodet tog snabbt slut, hehe - vadå stå still?!Fuxdam, eller hur var det?

Ett klipp blev även gjort på mig idag á la Moster, så nu kan jag se igen... Sköööönt.

OAH/Å

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0