Dagens (och helgens)

Helgen gick fort. KM på veda på söndagen, red Pondus i förklass och Triumf i KM, Pondus gjorde två mkt bra rundor, 4 och 8 fel respektive dock men de kände bra - och han hade inte tävlat på flera flera år. Triumf och jag kom 2a i KM, efter en usel grundomgång i 110, och än knapp bättre i 120 omhoppningen (där jag hade 2 ned)... red dock en snäv sväng vilket gjorde att vi knep andra platsen (tur att ngt lönade sig). Sedan var det bara hem och sadla om, hehe, till Rozz som fick sig en skritt och skutt tur samt lite lätt jogging på banan, och sedan till Pommac för lite hederlig tömkörning (läs: löpträning för Åsa). Söndag kväll - Åsa var TRÖTT!

Måndag - 12 timmars pass i skolan framför datorn. jippie

Tisdag: Gymma 1½ timme, + 5 kg (dvs 45 kg) i benböj samt 17 kg stången i knäböj och 20 kg i bensparkar (allt 3x12) samt "rodd" med 17 kg skivstången, bröst och axel press á 14 kg, lite rygg lyft med 5 kg vikt samt situps med samma vikt. 10 kg i triceps samt en annan övning som jag inte kommer ihåg vad den heter, hur som helst suger jag i den så där blir det bara 5 kg (oxå 3x12). bättre än inget dock. Värmde upp 15 min på cykel eftersom alla löpbanden var upptagna. Sist jag sprang blidde den 3 km på 17 min (yey, skitfort, nä men ändå bra för att vara mig - vågar inte springa för mkt med tanke på knäet...)
Efter det var det hem och rida Pommac - blidde banan ca 25 min, barbacka (orkade inte sadle ;P) mkt sistridning då, vända för vikthjälperna osv... blev riktigt lösjgord och fin och mjuk.

Imorgon: Hoppträning på kvällen, rida Pommac innan ut och trava i dagsljus hade jag tänkt.
Torsdag: Roffeträning med Triumf - speedy gonzales från skolan då eftersom jag slutar 16 och den börjar 17... :/

nu - middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0