Höjdhoppning!

Vi var 5 som blev 3, och av de 3 segrade jag och Pondus på stabila 130! Woho, jäklar vad han hoppade i slutet, smidigt och fint för att vara 18 år och med rygg och teknik som var riktigt fin from 110 :D Glad!
Hade lätt kunna styra på en höjd till, men sa till Annica innan att hon fick bestämma när vi skulle sluta (en annan kan ju fortsätta i all evighet...) och det blev efter 130. Hade varit dumt att försöka på 140 iofs, om det nu skulle ha blivit ett dåligt språng/rivning eller så, så känns det dumt på den gamle hästen. Han ska få sluta på topp!

 

P:s kotasvullnad har börjat gå ner nu, dels i storlek och längre ner på kotan. igår var det bara en lite svullnad kvar lite högre upp än framsida kotled. Har fortsatt att smörja på slappoljan (johannesörtlinement, det enda han tål utan att få blisterskador) samt hat BoT på om nätterna.... dock måste oljan ha torkat in ordentligt först learning by doing kallas det.

 

Red G för Anna i tisdags på Lilla Lundby, hade sittsträning med mig själv mkt. Shites vad svårt det är, kom fram till massa saker som jag gör med mina höfter som jag inte borde, hehe. Men det var nyttigt, hon lossnade riktigt bra. Bland annat måste jag tänka på att "rulla" mer med höfterna när jag galopperar, FRAMFÖR ALLT i vänster varv. Kände det igår på Pondus oxå, när jag tänkte på att rulla med höfterna i vä sväng mot höjdhoppningshindret, så lossnar jag i armarna och händerna och han galopperar på jättefint och hoppar bra. När jag var spänd i höfterna så var han i och touchade hindret redan på 1 m... LÄXA - galoppera utan stigbyglar först för att rulla med höfterna, framför allt i vänster varv...sedan med stigbyglar tänkte jag... Ska bara komma igång med Pommac igen!

 

Nog om detta, nu skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0