God Jul!

VIT JUL, WOHO!!!! Äntligen!!

P får sig en 20 min promenix nu på morgonen (och jag får hänga efter som en vante 10 min av dom, när vi är på väg hem), sedan börjas det jobba kl 10... G red jag i sommarhagen igår, mkt galopp vilket hon blev fin av! Att trava i djupa snön är nyttigt för henne, då hon måste lugna ner stegen lite och inte kan ila på en sen duracell kanin! Men då måste jag vara noga med benen, annars bryter latfisen av ;) De säger ju att heta hästar är lata hästar, eftersom de springer ifrån problemet. Sådan är generellt svårare att lösa, eftersom en trög häst kan man "sparka på", mendans man lätt glömmer benen på en het häst! De kräver MINST like mkt ben, om inte mer, för att lugna ner sig! Idag får hon dock vila skulle jag tro:)

 

Har fått lite julklappar oxå

  • ett par ridbyxor från pikeur
  • en ny matta till rummet
  • min obligatoriska marsipangris
  • stallboken - världens bästa kalender!
  • en sponsring till min nya mobiltelefon
  • kaching in på kontot!

Egentligen börjar jag tycka julklappar är lite överskattat. Jag köper det jag vill ha under året, jag skulle helt klart nöja mig med marsipangrisen from nu! Den är ett måste (tack Saras pappa!)
Det var faktiskt snö förra vintern oxå, i typ 3 dagar ;)

 

God Jul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0